رنگ سال 2021 انتخاب شد
- تازه‌ها

رنگ سال ۲۰۲۱ چیست؟

رنگ سال ۲۰۲۱ اعلام شد. جفت رنگ خاکستری خالص و زرد لیمویی، به عنوان ترکیب رنگ‌های سال پیش روی میلادی اعلام شدند.رنگ زرد درخشان، که در کنار رنگ خاکستری که رنگی خنثی است، جلوه‌ای دوچندان خواهد یافت. این دورنگِ مستقل، قرار است نمادی از همبستگی، پایداری و امید باشند. جوامع و ارتباط بین مردم، اهمیت خود را در یک‌سال گذشته و پاندمی ناشی از کرونا نشان داده‌اند. مدیر اجرایی شرکت پنتون، لئاتریس ایزمن می‌گوید: حتی اگر تنها دو نفر باقی مانده باشند، بازهم مسالهء حمایت از هم و ارتباط داشتن، دارای اهمیت است.”

به گفتهء آیزمن، در حالیکه رنگ خاکستری ممکن است نشانهء قابلیت اطمینان باشد، رنگ زرد پیامی از امید و خوش‌بینی است. این یک آرزوست، اگرچه هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم، اما در حال تلاش برای رسیدن به آن هستیم. وقتی ابرهای “خاکستری” پراکنده می‌شوند، تابش خورشید را می‌بینیم.

رنگهای سال 2021

نمادگرایی در انتخاب دو رنگ زرد لیمویی درخشان و خاکستری عمدی است. پیامدهای جامعه‌شناختی، همیشه مهمترین عامل در انتخاب رنگ سال هستند. ایزمن اضافه کرد: ابرهای بالای سرِ ما، اغلب جای خود را به آفتاب خواهند داد، و مشتریان هم به همین شکل مشتاقند که تغییرات پیش‌بینی شده را ببینند. تعادل بین دو رنگِ ملایم، نه فقط در مد، بلکه در طراحی داخلی نیز مشهود است. ظهور این ترکیب در میانهء سال گذشته در طراحی فضای داخلی مشاهده شد.

رنگ سال 2021، ترکیب لیمویی و خاکستری

برای دومین سال پیاپی، برند روسی مونوکروم در طراحی نمونه لباس‌هایی با رنگ سال جدید همراهی نمود.

طراحی گرافیک مهدی محجوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *